27.11.12

Trip Jakarta-Bandung 4Hari 3Malam (Day 1)

Salam Sejahtera dan Salam 1 Malaysia..^_^

Firstly aku besyukur kehadrat Ilahi di atas limpah rahmat dan rezeki yang diberi pada ku..Alhamdulillah.. Dan aku nak beterima kasih pada bos2 dan smua staff company aku yang bagi peluang pada aku untuk bawa group ke jakarta-bandung..Mungkin ni adalah pemulaan yang baik untuk aku belajar untuk menguatkan ketahan mental dan fizikal aku untuk menjadi Tour Leader yg berjaye..huahua..Sebab aku pon tak pernah sampai kan, ni kan plak kene bwk group..Memang neves tahap karma weyy..tak terkate..hee..Okeh3, habis bebel psl itu dan ini, jom terus ikut aku bwk jln2 ke jakarta-bandung selama 4Hari 3Malam.

Hari 1

Seawal pukul 5.00 pagi aku da smp kat airport KLIA tu. Sebab kene tunggu semua peserta sampai untuk buat check in bagasi group..group kami ada 35 orang termasuk aku..So sebelum smua peserta smpai, aku kene la sampai dulu kan. Flight kami pada pukul 8.10 pagi, dengan menaiki kapal Garuda.
Lebih kurang pukul 10.00 pagi kami sampai di airport jakarta. Selepas bus sampai untuk mengambil kami, bermula la pejalanan trip kami ini..Kami terus menuju ke puncak, perjalanan yang agak jauh jugak la kan..Kami berhenti makan tengahari di Restoran Desa Lumbung Padi & Brasco Factory outlet. Kat restoran di kami di hidangkan dengan makanan sunda. Kat sini pon ada jual baju-baju.
Nasi kat sini memang sedap!..ratah je pon best..

Restoran Desa Lumbung Padi & Brasco Factory outlet

Kemudian kami berhenti solat jamaq di Masjid Atta'awun di Puncak Bogor. Air kat masjid ni sejuk giler, ala2 kat cameron highland gittew.

Kat tangge yang aku lalu tu ade air, so smua kene bukak kasut dan angkat kain/sluar untuk naik ke tangge masjid.

Selepas solat, kami terus ke kawasan cianjur. Kami ada berhenti di 1 kedai menjual kerepek2. Selepas membeli-belah sikit, kami terus ke bandung. Sampai di bandung, kami singgah membeli belah di Rumah Mode. Kat sini ada menjual baju2 brand Rumah Mode saje, tapi kebanyakan baju2 kat sini baju2 biase yang kite bleh dapati di pasaraya2 yang ada di sini, cume brand je lain..hee..aku pon beli la 1 tshirt, utk buat kenangan.

Selepas penat membeli belah, kami pon bertolak untuk Check in di Hotel..kami menginap di V Hotel di bandung..Not bad la hotel ni, walaupon agak pedalaman sikit..tp best!

V Hotel

Lepas je check in, ape lagi kaann..sebab masing2 da kepenatan sangat..Dengan bagun awal pagi lg, memang memenatkan..So semua pon berehat dan zZZzzzzzZzZ..-.-"..